Impuls aan groeiambities Roadshow Group
De Roadshow Group bestaat uit vier gerenommeerde, internationale bedrijven op het gebied van live-eventmarketing en verhuur van roadshow- en promotionele voertuigen. De Roadshow Group is Europees marktleider, met een vloot van bijna 200 promotionele voertuigen.
De opvallende kersttrucks van Coca-Cola en de Nationale Postcode Loterij hebben het bedrijf bekend gemaakt bij het grote publiek. Inmiddels rekent het grote namen als BMW, Eaton, Huawei, KPN, Porsche en Samsung tot haar klanten. Ook sportevenementen als de Tour de France gebruiken voertuigen van de Roadshow Group.
De missie
De Roadshow Group helpt merken en marketeers met een fysieke en unieke klantervaring. Het bedrijf versterkt de merkbeleving door inspirerende contactmomenten met relevante doelgroepen te faciliteren.
Door het succes en populariteit van roadshows en mobiele showrooms op locatie zocht de Roadshow Group groeifinanciering voor verdere uitbreiding van de huurvloot en de strategische en internationale ontwikkeling van haar ondernemingen. NIBC Investment Partners herkende de grote groeipotentie van de Roadshow Group en ondersteunt haar groeiambities graag door middel van een minderheidsbelang in het bedrijf.
Waarde toevoegen
De transactie met de Roadshow Group past goed binnen de waarden van NIBC om professioneel, ondernemend en inventief te zijn in alles wat we doen. Wanneer het risicoprofiel van een bedrijf voor een bank te hoog is en aandeelhouders niet de volledige zeggenschap uit handen willen geven aan een private equity partij, kan NIBC Investment Partners een interessante oplossing bieden door middel van een minderheidsbelang.
Resultaten
Door te investeren in de Roadshow Group is NIBC Investment Partners een partner geworden voor de ambitieuze groeistrategie van de onderneming. De aandeelhouders zullen de komende jaren investeren in de uitbreiding van de huurvloot en de strategische en internationale ontwikkeling van de bedrijvengroep.NIBC heeft laten zien ons businessmodel te begrijpen en onze groeiambities te willen ondersteunen. - Martijn van Riet, algemeen directeur Roadshow Group