YES NIBC

FinTech AdviceRobo helpt met betalingsachterstand

Persbericht -

Klantbelang als driver van innovatie bij NIBC Direct

Sinds april 2017 werkt NIBC Direct (NIBC) samen met het FinTech bedrijf AdviceRobo om vroegtijdig en beter zicht te krijgen op hypotheekklanten die mogelijk in betalingsachterstand komen. NIBC zoekt voortdurend naar middelen om klanten tijdig te helpen en heeft in AdviceRobo een partner evonden die op basis van een inventieve technologie genaamd Machine Learning helpt klanten tijdig en persoonlijk te benaderen. NIBC is de eerste hypotheekverstrekker in Nederland die deze ‘early warning’ van AdviceRobo gebruikt.

“Hoewel het aantal betalingsachterstanden bij hypotheken in de NIBC-portefeuille zeer beperkt is, wil NIBC een actieve rol spelen bij haar klanten en voorkomen dat zij in betalingsachterstand komen. De impact hiervan is voor individuele consumenten vaak groot”, zegt Michel Kant, verantwoordelijk voor Retail Banking bij NIBC.

FinTech en verantwoordelijkheid

Michel Kant: “Met de vroegtijdige waarschuwingen van het inventieve AdviceRobo zijn we nog beter in staat klanten proactief te benaderen. Op basis van segmentatie bepalen we welke klanten het beste als eerste kunnen worden benaderd en met welke oplossingen. Daarmee zet NIBC een belangrijke stap in het gebruiken van FinTech tooling voor het verbeteren van haar klantenservice.”

De reden voor betaalachterstand ligt vaak in werkeloosheid, ziekte en echtscheiding. Naast emotionele gevolgen heeft dit vaak ook financiële gevolgen voor bijvoorbeeld betaling van de maandelijkse rente en/of aflossing van de hypotheek.

Diederick van Thiel, CEO van AdviceRobo: “Na de opschaling van onze ‘early warning’ propositie in Engeland, Spanje en Zweden ben ik verheugd dat ook de Nederlandse banken ‘good practices’ vanuit klantbelang willen opbouwen. NIBC zet als eerste Nederlandse bank onze Machine Learning toepassing in voor proactieve dienstverlening bij betalingsachterstanden en neemt hier haar maatschappelijke verantwoordelijkheid.”

Welkom op NIBC.nl

Wij, NIBC Bank N.V., maken gebruik van functionele cookies om te zorgen dat deze website goed werkt. We willen ook graag analytische cookies op uw apparaat plaatsen om informatie over het gebruik van deze website te verzamelen om u een optimale website-ervaring te kunnen bieden. U kunt ervoor kiezen om geen toestemming te geven voor het gebruik van analytische cookies. Indien u wel toestemming geeft, kunt u deze toestemming op elk moment intrekken. Meer informatie vindt u in onze Cookie Policy en ons Privacy Statement.

Bel me terug
Vul alstublieft uw naam in Onderwerp is verplicht Vul alstublieft uw telefoonnummer in