Client satisfaction.jpg

Net Promoter Score

Zakelijke klanten waarderen relatie met bankiers, en snelheid en kennis van NIBC

Bij NIBC Corporate Banking nemen we feedback van onze klanten zeer serieus. We gebruiken deze feedback om onze diensten te verbeteren. We delen dan ook met trots onze Net Promoter Score van 2015 – met +40% was dit onze beste score aller tijden. Deze score is een belangrijke indicator van de klanttevredenheid.

Onze score is veel hoger dan de +10% van onze sectorgenoten, en ook aanzienlijk hoger dan de +27% die wij in 2014 scoorden. Klanten gaven aan dat ze vooral de relatie met onze bankiers, de snelheid waarmee wij beslissingen nemen en transacties uitvoeren, en onze kennis van sectoren en klanten op prijs stellen.We zien NIBC als een echte partner, en dit is vandaag de dag zeldzaam, zeker als het om Duitse grootbanken gaat,” gaf een van onze klanten aan in de NPS enquête. “We waarderen in het bijzonder de kennis van NIBC over sectoren en de oplossingsgerichte aanpak, zei een andere klant.Onze NPS-score is in de afgelopen jaren toegenomen, als gevolg van verbeteringen van onze processen en de kwaliteit van ons accountmanagement op basis van feedback van klanten. In 2015 hebben we meer nieuwe en bestaande klanten gevraagd feedback te geven. In Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en België had Corporate Banking gemiddeld een score van +40%. Andere banken scoorden in 2015 gemiddeld +10%.

Met Net Promoter Score (NPS) kunnen we de klanttevredenheid meten, aan de hand van de vraag of klanten een bedrijf zouden aanbevelen bij anderen. We hebben klanten gevraagd NIBC te vergelijken met hun andere banken en met de markt. Scores liggen tussen de -100% en +100%. Hoe dichter de score bij de +100% ligt, hoe hoger de klanttevredenheid. Ons doel is om een positieve score van boven de +20% te behouden voor Corporate Banking en te blijven behoren tot het top kwartiel van de financiële sector.


Betrokkenheid van belanghebbenden

NPS is slechts een van de manieren om de klanttevredenheid te meten. We vragen nieuwe en bestaande klanten niet alleen om ook transacties te beoordelen, maar nemen ook interviews af na transacties en verzamelen constant feedback van klanten om onze diensten te verbeteren. Ook hebben we regelmatig contact met allerlei belanghebbenden, waaronder werknemers, aandeelhouders, investeerders, toezichthouders, kredietbeoordelaars, overheden, sectorgenoten, NGO’s en leveranciers.

Like deze pagina op
Bel me terug
Vul alstublieft uw naam in Onderwerp is verplicht Vul alstublieft uw telefoonnummer in