shaking-hands.jpg

NIBC levert financieringsoplossing voor verdere groei elf Leasing

News Release -

NIBC heeft een nieuwe overeenkomst gesloten met de Duitse leasemaatschappij elf Leasing GmbH. De overeenkomst vertegenwoordigt een waarde van EUR 75 miljoen en is bedoeld voor ‘receivables financing’ (financiering van vorderingen). Deze gestructureerde herfinancieringstransactie stelt elf Leasing beter in staat haar verdere groeiambities te verwezenlijken, nadat de onderneming sinds zij in 2017 van start ging al een aanzienlijke groei van de activiteiten heeft gerealiseerd.

Receivables financing is een financieringsoplossing voor klanten met groeiambities die over het algemeen niet kunnen worden gefinancierd met reguliere zakelijke kredieten. De receivables financing-portefeuille van NIBC blijft groeien dankzij een consequent hoge net promotor score en doorverwijzing door bestaande klanten en vanwege het feit dat NIBC in Groot-Brittannië, Duitsland en Nederland wordt gezien als dé bank voor de financiering van leasevorderingen, fintech-financiering en andere financieringsoplossingen voor vorderingen.

Als enige kredietverstrekker voor de transactie met elf Leasing verschaft NIBC het volledige bedrag van EUR 75 miljoen voor het initiële programma. Naast de eenmalige verkoop van het initiële volume stelt de gestructureerde herfinancieringstransactie elf Leasing in staat om doorlopend vorderingen te verkopen door middel van het een revolverende karakter. Het programma is schaalbaar en biedt elf Leasing daardoor mogelijkheden voor uitbreiding door het aantrekken van andere financieringspartners.

“Wij streven ernaar een evenwichtige herfinancieringsmix te bereiken waardoor wij onze klanten flexibele- en maatwerkoplossingen kunnen bieden en de geplande groei van onze activiteiten kunnen voortzetten,” aldus Uwe Hinnersmann, Managing Director van elf Leasing.

“Het door NIBC geboden herfinancieringsprogramma betekent een mijlpaal op ons groeipad en onderstreept de efficiëntie van onze jonge organisatie en de kwaliteit van onze portefeuille. Wij zijn verheugd dat wij in NIBC een sterke en betrouwbare partner hebben gevonden die met ons deze weg wil inslaan,” voegt Oliver Suermann, CEO van elf Leasing, hieraan toe.

Jens Lindner, hoofd van het structureringsteam van NIBC Bank Deutschland AG en verantwoordelijk voor de totstandkoming van de transactie: “Wij zijn trots op deze belangrijke stap die wij samen met elf Leasing hebben gezet. Door het leveren van een maatwerkoplossing die de groeiplannen van de onderneming ondersteunt, geven wij duidelijk blijk van onze capaciteiten als geschikte financieringspartner voor middelgrote Duitse leasebedrijven.”

elf Leasing is een in Essen gevestigde Duitse leasemaatschappij voor uitsluitend roerende goederen. De onderneming richt zich op financiële lease en huurkoop van bepaalde activa; de onderneming heeft een vergunning en staat onder toezicht van de Duitse toezichthouder BaFin. elf Leasing is zelf een middelgrote onderneming en richt zich daarom op Duitse MKB-klanten, waarbij de onderneming optreedt als onafhankelijke derde/financiële dienstverlener voor het middensegment (EUR 20.000-500.000). De kernactiviteiten van elf Leasing betreffen het leasen van voertuigen en machines voor transport, logistiek en landbouw, aangevuld met standaardmachines voor productiefaciliteiten en medische apparatuur voor de gezondheidszorg.

Like deze pagina op
Bel me terug
Vul alstublieft uw naam in Onderwerp is verplicht Vul alstublieft uw telefoonnummer in